Knysna - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Will Smits - WaarBenJij.nu Knysna - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Will Smits - WaarBenJij.nu

Knysna

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Will

18 September 2014 | Nederland, Tilburg

Goede morgen, na een stadsrit door Port Elisabeth met wat foto stops naar een groot natuurpark Tsutsikamma Natuurreservaat. Langs mooie bomen en bloemstruiken na ca. 1,5 uur rijden. Het ligt aan de Indische oceaan, prachtige vergezichten. Twee bergkammen zijn met elkaar verbonden met een hoge brug, daarvan wordt veel aan buggy jumpen gedaan, vanaf ca. 240 meter met in de diepte een rivier. In het park eerst een sanitaire stop voordat aan de meer dan 1 km. Klim te beginnen naar de hangbrug. Niet goed voor mijn knie, maar dit had ik niet willen missen. Zo spannend, het lopen erop voelt alsof je een hele fles wijn achter je kiezen hebt. Helemaal tot aan de overkant geweest. Een paar (jongere) mensen uit de groep haakten halverwege de klim al af. Toen weer terug naar beneden. En het was warm. We hebben tot nu toe nog steeds prachtig weer. Een drankje was hard nodig. Lunchen in een restaurant met uitzicht op de oceaan. Prachtig die hoge golven tegen de rotsen uiteen spatten. Ik kom hier wel aan mijn trekken, volop vis zoals coquilles, calamares, witvis e.d. In Knysna staat ons hotel. Helemaal van donker hout, zou niet misstaan in een wildwest film. Vandaag een rustdag, wat rondkijken in dit oude stadje en misschien vanmiddag een boottocht in een raderboot met daarna in een jeep naar de top van een berg, door mooie natuur te voet naar beneden. Weet nog niet of ik het doe. Beetje last van teveel geklommen gisteren. Liefs en tot de volgende keer.

• 18 September 2014 - 11:59

Ria Van Poppel:

hallo Will,
    Jij moet wel in topconditie zijn als ik lees wat je allemaal op een dag ondernomen heb! Geweldig om al die uitdagingen aan te gaan en als beloning zo'n prachtig panorama te kunnen zien. Mijn mails naar jou zijn in de eerste week misschien niet bij je binnen gekomen. Er was iets fouts gegaan bij mij.
    Ik hoop dat je knieen het weer goed doen, 's-avonds de beentjes even omhoog en je kunt er dan weer tegen. Hier is het al een week prachtig weer en rond de 26 o. 0ok erg lekker.
    Geniet de komende tijd nog van alles wat je nog staat te wachten. Lieve groet, Ria

• 18 September 2014 - 19:28

Beppie :

Je bent een prachtige reis. Die hangende brug over de stormrivier hebben wij ook gelopen, alleen ikWill, heb hem niet helemaal gelopen ben halve wegen omgedraaid , knap hoor dat je naar de overkant bent gelopen ! Daar is het echt mooi en een leuk taaltje he, xxxxxxxxxx geniet ervan . Love xxxx Berry Bep,

• 19 September 2014 - 17:04

Pascale:

Hi mam, weer zo'n mooi geschreven verslag, we reizen lekker met je mee op deze manier!
    Gebruik die rustdag maar om lekker van zon en zee te genieten, dan kunnen je knieën ook een beetje bekomen. xx