Oudshoorn - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Will Smits - WaarBenJij.nu Oudshoorn - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Will Smits - WaarBenJij.nu

Oudshoorn

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Will

19 September 2014 | Nederland, Tilburg

De boottocht over de lagune gistermiddag zou eerst niet doorgaan. Het weer was helemaal veranderd, heel harde wind en kans op storm. Toch ging het uiteindelijk door. Heel hoge golven en flinke deining. Op het eiland aangekomen op een tractor met 2 aanhangwagens met bankjes erin naar de top over een slingerpad. Prachtige uitzichten op de oceaan met schuimkoppen. Toevoegt naar beneden lopen heb ik niet gedaan, een beetje last van mijn knie na de klim naar de Stormsrivier met de hangbrug. Met de kar weer naar beneden. Toen de wandelaars na 3 kwartier terugwaren weer met de boot terug. Het ging steeds harder waaien en ik was blijk toen ik weer vaste grond voelde. Er zin een aantal mensen in de bus flink ziek, overgeven en diarreeh. Ik gelukkig niet.
Vandaag de rit naar Oudshoorn, richting Kaapstad. Na een fotostop en het zien van orka's naar de Nelson Mandela Universiteit voor een rondleiding. We mochten daar een boom planten. Het is een Universiteit voor Bosbouw. Toen naar een struisvogelfarm. Erg leuk. Nu slapen we vannacht in een heel luxe tent aan een meer. Al nijlpaarden voor onze tent gehad en ook olifanten komen in het meer drinken. Er is een complete badkamer maar ook een buitendouche. Het is niet meer zulk mooi weer, een stuk kouder, maar wel droog. Ook stokstaartjes, impala's en andere dieren lopen hier vrij rond, je ziet het aan de moppen overal. Morgen richting Kaapstad, weer zo'n 450 km. In de bus. Daar blijven we 3 nachten in hetzelfde hotel. Liefs vanuit mijn 4 sterrentent in game lodge Buffelsdrift. Zoveel leuke namen hebben de plaatsen hier

• 19 September 2014 - 17:48

Beppie En Berrie :

Beste Will,

Geniet van de verdere reis. Kaapstad is een mooie stad. Je kunt te voet de Tafelberg op, maar ik adviseer om de kabelbaan te nemen.
    Verder moet je zeker het Waterfront bezoeken. Je hebt er goede visrestaurants en een heel groot winkelcentrum.

• 19 September 2014 - 21:44

Ria Van Poppel:

Hallo Will,
    Wat leuk al die dieren zo vlakbij je verblijf. Kun je lekker mooie foto's maken zo dichtbij. Ben je nooit bang of ga je er aan wennen? Gelukkig ben je tijdens de boottocht niet zeeziek geworden en heb je alles goed doorstaan. Morgen een lange (mooie) busrit voor de boeg, kun je ook even een tukkie doen als het nodig is. Geniet er lekker van de komende dagen. lieve groetjes, Ria

• 21 September 2014 - 11:47

Dré En Angela:

Ha die Will wat 'n bikkel ben je toch hè dat je al die avontuurlijke dingen allemaal zo goed doorstaat !
    Blijkt wel hoe gezond je bent, toch! Hopelijk hou je de komende -laatste - dagen wat mooi weer, zou 'n geweldige afsluiter zijn maar.....zover is het nog niet, eerst nog maar eens genieten van dit mooie land.
    Tot nu toe hebben we erg genoten van je leuke verslagen, tot de volgende dan maar, liefs van ons.

• 22 September 2014 - 11:32

Beppie:

Lieve Will,

Lekker aan het genieten in Kaapstad, en Waterfront nu kun je echt even bijtanken toch!
    Wij zullen echt staks bij moeten kletsen en hoe jij hebt ervaren .
    Geniet ervan de laatste dag denk ik, en een hele goede terug reis . XxxxxxxBep,